Pomoc finansowa od Boeinga płynie do ofiar tornada w St. Louis.

BOEING

Ładny gest, który trzeba docenić.

Firma Boeing oraz jej pracownicy postanowili wspomóc finansowo ofiary tornada, które 22 kwietnia nawiedziło St. Louis w Stanach Zjednoczonych. W poniedziałek 25 kwietnia przedstawiciele Boeinga poinformowali, że na pomoc dla poszkodowanych przeznaczą 50 000 dolarówDo tej sumy dojdzie kolejne 20 000 od funduszu pracowniczego St. Louis Employees Community Fund, który skupia dużą cześć z zatrudnionych w Boeingu pracowników – w rejonie St. Louise dla koncernu pracuje około 15 000 osób.

Pieniądze, które udało się zgromadzić trafią na konto Amerykańskiego Czerwonego Krzyża, który zajmuje się obecnie pomocą dla poszkodowanych. Tornado, które nawiedziło St. Louis, doprowadziło do zniszczenia setek domów, zamknięcia autostrad oraz lotnisk (w porcie Lambert odwołano ponad 300 lotów).

Fabryka Boeinga w Everett pod Seattle (fot. Matt Cawby / flickr.com)

Fabryka Boeinga w Everett pod Seattle (fot. Matt Cawby / flickr.com)

Zdajemy sobie sprawę z tego, że powrót do normalnego życia w okolicach St. Louis zajmie dużo czasu – powiedział Dennis Muilenburg, prezes oraz dyrektor naczelny działu Defense, Space & Security w Boeingu i dodał – Mamy tutaj wielu partnerów oraz jesteśmy odpowiedzialni za wielu ludzi. W związku z tym wiem, że nasza firma oraz jej pracownicy zrobią wszystko, aby pomóc poszkodowanym.

Amerykański koncern zatrudnia na całym świecie ponad 160 000 osób, z czego większość na terenie Stanów Zjednoczonych. Od dawna wiadomo, że Boeing popada w coraz większe tarapaty, po sukcesie projektu 747 i jego ponad 25-letnim panowaniu w przemyśle lotniczym kolejnym sukcesem okazało się wprowadzanie kolejnych modeli 767 i 777. Jednak ostatnie lata nie były już tak udane dla koncernu.

We znaki dawała się konkurencja ze strony Airbusa, który również sukcesywnie wprowadzał nowe typy samolotów, wypierając Boeinga z rynków, na których był on dotychczas praktycznie monopolistą. Nadzieją dla firmy jest nowy samolot średniodystansowy B787 Dreamliner, który miał wejść do użytku w 2008. Jednak z powodu źle zaprojektowanego centropłatu, opóźnień w dostawie komponentow a i też strajków w fabryce w Everett pod Seattle pierwszy lot testowy Liniowca Marzeń odbył się dopiero 15 grudnia 2009. Obecnie projekt Dreamliner realizuje program 4 000 godzin lotów testowych, które są absolutnie wymagane przez FAA (Federal Aviation Administration) by dopuścić maszynę do służby w liniach lotniczych.

Trwają loty testowe Boeinga 787-8 Dreamliner (fot. ms.sad / flickr.com).

Trwają loty testowe Boeinga 787-8 Dreamliner (fot. ms.sad / flickr.com).

Na dzień dzisiejszy odbyły się już 1 303 loty prototypów Dreamlinera, które spędziły w powietrzu 3 591 godzin i 55 minut 😉

Boeing 787-8 z numerem rejestracyjnym N787BA startuje w kolejny lot testowy (fot. F18E777 / flickr.com).

Boeing 787-8 z numerem rejestracyjnym N787BA startuje w kolejny lot testowy (fot. F18E777 / flickr.com).

Firma twierdzi, że jeszcze przed oblataniem miała zamówień na 850 maszyn, z których każda sprzedana będzie za około 150 mln dolarów. Nasz krajowy przewoźnik PLL LOT również złożył zamówienia na 6-8 maszyn i jako pierwsza linia w Europie odbierze swoje 787 w kwietniu przyszłego roku.


Dreamliner wyjeżdża z hangaru fabryki w Everett (fot. NWFlyingPhoto / flickr.com).

Dreamliner wyjeżdża z hangaru fabryki w Everett (fot. NWFlyingPhoto / flickr.com).


Dużą porażką dla Boeinga, nie tylko finansową, ale i prestiżową, była przegrana jej projektu X-32 w konkursie na nowy samolot bojowy (Joint Strike Fighter), następcę wysłużonych już amerykańskich maszyn. Boeing został również oskarżony o szpiegostwo przemysłowe przez konkurencyjny koncern Lockheed Martin. Karą stało się anulowanie przez Pentagon kontraktów o miliardowej wartości.

Środkowa część kadłuba prototypu ZA002 (fot. Jon Ostrower / flickr.com).

Środkowa część kadłuba prototypu ZA002 (fot. Jon Ostrower / flickr.com).

 

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: