Pożegnanie Embraera 145. „Ołówek” przestaje latać dla LOTu.

15 kwietnia 2011 roku Embraer 145 wykonał swój ostatni oficjalny rejs we flocie Polskich Linii Lotniczych – był to lot numer LO 3832 na trasie Gdańsk – Warszawa.

Po przylocie...

Po przylocie…


... został pożegnany salutem wodnym...

.. został pożegnany salutem wodnym…

przygotowanym przez Lotniskową Straż Pożarną.

… przygotowanym przez Lotniskową Straż Pożarną.

To oficjalne wieści, 145 jednak przydał się raz jeszcze LOTowi i z powodu usterki technicznej ATRa EuroLOTu embraer musiał wykonać w zastępstwie rejs do Rygi…

Po krótkiej ceremonii samolot udaje się na stanowisko postojowe nr 93.

Po krótkiej ceremonii samolot udaje się na stanowisko postojowe nr 93.

Po opuszczeniu pokładu przez wszystkich pasażerów wychodzi kapitan Sławomir Majcher…
… postać nr 1 jeżeli chodzi o maszyny ERJ-145, który namawia pozostałą część załogi do wspólnego zdjęcia...
Od lewej stoją: Sławomir Majcher, Ewa Czerwińska, Bartosz Wróbel oraz Grażyna Kokot.

Od lewej stoją: Sławomir Majcher, Ewa Czerwińska, Bartosz Wróbel oraz Grażyna Kokot.

Załoga pozostawi po sobie nie tylko pamiątkowe zdjęcie...

Załoga pozostawi po sobie nie tylko pamiątkowe zdjęcie…

... ale także swoje podpisy na kadłubie samolotu...

… ale także swoje podpisy na kadłubie samolotu…


„Samolot Embraer 145 jest dla mnie bardzo dobrym samolotem. Latam na nim prawie 12 lat i muszę powiedzieć, że przez te 12 lat nie było poważnej usterki czy też jakiejś sytuacji awaryjnej na tym typie. Swoje zadanie we flocie spełnił do tej pory znakomicie, ale jak wiadomo zmieniamy samoloty na większe. Łącznie wylatałem na nim około 7 tys. godzin” – powiedział Sławomir Majcher, kapitan Embraera 145 w PLL LOT.

Egzemplarz za moimi plecami ma wylatane około 26 tysięcy godzin. Mnożąc to przez liczbę 14 samolotów ERJ-145 jakie znajdowały się we flocie daje nam wyniki około 300.000 wylatanych godzin” – dodał.

Embraer 145 podpięty do "trabanta", czyli generatora prądu.

Embraer 145 podpięty do „trabanta”, czyli generatora prądu.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: