Pożegnanie z 36.SPLT*

31 lipca 2010, wystawa sprzętu na płycie 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego,

rozwiązanego decyzją nowego Ministra Obrony Narodowej.

Foto: Alan James Ravenhurst.

Wejście...

Wejście…


Przejście przez bramkę...

Przejście przez bramkę…

Pani chorąży ze Straży Granicznej...

Pani chorąży ze Straży Granicznej…

Budynek LPR i Piaggo Avanti.

Budynek LPR i Piaggio P-180 Avanti.

Jaki-40.

Jaki-40.

Piaggio Avanti LPR.

Piaggio P-180 Avanti.

PZL W-3 Sokół.

PZL W-3 Sokół.

PZL W-3 Sokół, panel.

PZL W-3 Sokół, panel.

Przyszły pilot?

Przyszły pilot?

... i już za sterami ;)

… i już za sterami 😉

Sympatyczny pan porucznik...

Sympatyczny pan porucznik…

PZL W-3 Sokół.

PZL W-3 Sokół.

Załoga Mi-8 ;)

Załoga Mi-8 😉

Panel Mi-8.

Panel Mi-8.

PZL M28B Bryza.

PZL M28B Bryza.

PZL M28B Bryza.

PZL M28B Bryza.

PZL M28B Bryza.

PZL M28B Bryza ze „szpilką”.

Lockheed C-130 Hercules.

Lockheed C-130 Hercules.

Lockheed C-130 Hercules.

Lockheed C-130 Hercules.

Lockheed C-130 Hercules, ładownia.

Lockheed C-130 Hercules, ładownia.

Lockheed C-130 Hercules.

Lockheed C-130 Hercules.

Lockheed C-130 Hercules.

Lockheed C-130 Hercules.

Lockheed C-130 Hercules.

Lockheed C-130 Hercules.

Jak-40.

Jak-40.

GrEEnStrEEt R!der na tle Herculesa ;)

GrEEnStrEEt R!der na tle Herculesa 😉

Lockheed C-130 Hercules.

Lockheed C-130 Hercules.

Śmigłowce pułku: Mi-8, Sokół W-3 i Bell 412.

Śmigłowce pułku: Mi-8, Sokół W-3 i Bell 412.

Jak-40.

Jak-40.

Odbicie w śmigle Bryzy ;)

Odbicie w śmigle Bryzy 😉

Panel PZL M28B Bryza.

Panel PZL M28B Bryza.

PZL M28B Bryza.

PZL M28B Bryza.

Rozruch silników Piaggio P-180 Avanti. http://www.digart.pl/zoom/6566631/_67_.html

Rozruch silników Piaggio P-180 Avanti. http://www.digart.pl/zoom/6566631/_67_.html

Uwaga, samolot!

Uwaga, samolot!

Załoga Piaggio P-180 Avanti.

Załoga Piaggio P-180 Avanti.

Piaggio P-180 Avanti.

Piaggio P-180 Avanti.

Lockheed C-130 Hercules.

Lockheed C-130 Hercules.

GSR na tle Bella 412.

GSR na tle Bella 412.

Pokrywa radarów PZL W-3 Sokół.

Pokrywa radarów PZL W-3 Sokół.

Wloty powietrza i wirnik nośny PZL W-3 Sokół.

Wloty powietrza i wirnik nośny PZL W-3 Sokół.

PZL W-3 Sokół.

PZL W-3 Sokół.

"Jedź za mną".

„Jedź za mną”.

Śmigło ogonowe Sokoła.

Śmigło ogonowe Sokoła.

PZL W-3 Sokół.

PZL W-3 Sokół.

Piaggo Avanti.

Piaggio P-180 Avanti.

Ładownia Herculesa.

Ładownia Herculesa.

Na placu AMS stoją jeszcze nasze Embraery 145.

Na placu AMS stoją jeszcze nasze Embraery 145.

Silnik Mi-8 z bliska.

Silnik Mi-8 z bliska.

Po przeglądzie silników pora na zwiedzanie kabiny Mi-8.

Po przeglądzie silników pora na zwiedzanie kabiny Mi-8.

To się nazywa parytet! Mieszana załoga Mi-8.

To się nazywa parytet! Mieszana załoga Mi-8.

Zbiornik paliwa Mi-8.

Zbiornik paliwa Mi-8.

Mi-8.

Mi-8.

Polskie siły powietrzne posiadają jeden śmigłowiec Bell 412HP. Numer taktyczny to 02.

Polskie siły powietrzne posiadają jeden śmigłowiec Bell 412HP. Numer taktyczny to 02.

Parkujące maszyny są zabezpieczane przed warunkami atmosferycznymi, np. deszcz. Chroni się głównie silniki i rurki Pitota.

Parkujące maszyny są zabezpieczane przed warunkami atmosferycznymi, np. deszcz. Chroni się głównie silniki i rurki Pitota.

Z tej perspektywy Hercules nadal góruje nad resztą maszyn.

Z tej perspektywy Hercules nadal góruje nad resztą maszyn.

Piaggio P-180 Avanti.

Piaggio P-180 Avanti.

Armatka do odladzania samolotów, pokrywa powierzchnie sterowe glikolem, który zapobiega tworzeniu się warstewki lodu.

Armatka do odladzania samolotów, pokrywa powierzchnie sterowe glikolem, który zapobiega tworzeniu się warstewki lodu.

*4 sierpnia 2011 Minister Obrony Narodowej, Tomasz Siemoniak, w obecności Premiera, Donalda Tuska ogłosił publicznie, że w ciągu kilku najbliższych dni wyda dokumenty organizacyjno-etatowe dotyczące rozformowania pułku oraz sformowania na jego bazie eskadry lotnictwa transportowego, wyposażonej w śmigłowce.

Skomentuj

