Witamy w Japonii.

6 sierpnia koncern Boeing zaprezentował pierwszego Dreamlinera, który trafi do linii All Nippon Airways. Według Boeinga specjalne malowanie ma oznaczać „innowacyjność, oryginalność i natchnienie Japonii”. Samolot otrzymał już japońskie numery rejestracyjne i z ósmego Dreamlinera ZA101 stał się JA801A.

Nasze zespoły zrobiły wielki postęp w przygotowaniu dostawy pierwszego samolotu oraz osiągnięcia pełnej certyfikacji 787. Z niecierpliwością czekamy na dzień, w którym dostarczymy pierwszego B787 linii ANA – mówi Scott Fancher, dyrektor programu 787.

Prezentacja malowania pierwszego Boeinga 787 dla ANA.

Prezentacja malowania pierwszego Boeinga 787 dla ANA.

Pierwszy Dreamliner trafi do ANA na początku września 2011, odbędzie inauguracyjny czarterowy lot na trasie pomiędzy Tokio a Hong Kongiem. Na początku służby Dreamliner będzie obsługiwał krótkie trasy międzynarodowe, dlatego jego wnętrze będzie podzielone tylko na dwie klasy: biznes i ekonomiczną.

Fabryka Boeinga w Everett.

Fabryka Boeinga w Everett.

Pasażerowie linii ANA będą pierwszymi na świecie, którzy doświadczą komfortowego wnętrza Boeinga 787 Dreamliner. W połączeniu z najwyższej klasy usługami linii ANA, pasażerowie będą mieli przestronne wnętrze, duże okna, wygodne siedzenia, a także dotykowy panel rozrywki w locie – zapewnia Mitsuo Morimoto, wiceprezes ANA.

Szkolenie załóg.

Szkolenie załóg.

Warto wspomnieć, że 3 sierpnia koncern Boeing zakończył próby operacji rozszerzonych (ETOPS) dla projektu Dreamliner oraz poinformował, że testy funkcji i niezawodności dla tego samolotu zakończą się pod koniec miesiąca. Testy te są ostatnim etapem prób w locie przed kompletną certyfikacją dopuszczającą Dreamlinera do lotów komercyjnych.

Przedział pasażerski pierwszego Dreamlinera linii ANA.

Przedział pasażerski pierwszego Dreamlinera linii ANA.

Teraz, gdy planowane badania ETOPS są już w podręcznikach, nasz zespół spędzi następne kilka tygodni na zakończeniu testów funkcji i niezawodności, które zakończą certyfikację B787 z silnikami Rolls-Royce Trent 1000 – potwierdza Randy Tinseth, wiceprezes Boeinga ds. programu 787.

Wspomniane testy funkcji i niezawodności symulują zwykłe i niecodzienne sytuacje, w których samolot może się znaleźć w ruchu lotniczym, natomiast testy ETOPS generalnie symulują przeróżne sytuacje związane z awiarią silników, na przykład próba długiego zawrotu na lotnisko z jednym działającym silnikiem. Wśród prób ETOPS znalazło się wyłączenie jednego z silników do 345 minut przed lądowaniem, czy 5,5 godzinny powrót na lotnisko startu z awarią jednego silnika.

Wyjazd z hangaru fabryki Everett.

Wyjazd z hangaru fabryki Everett.

Dreamliner otrzymał już certyfikat ETOPS zezwalający na zawrót z trasy lub lądowanie na jednym silniku do 180 minut. Ostatni certyfikat ETOPS do 330 minut Boeing 787 dostanie z początkiem 2012 roku. Będzie on szczególnie ważny dla linii United, która swoimi Dreamlinerami latać będzie na trasie Houston – Auckland.

Źródło: www.787flighttest.com
Zdjęcia: Boeing Media.
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: