Luty 2012

Ważniejsze nowinki z lutego 2012.

Boeing 787-8 dla Polskich Linii Lotniczych LOT jest już montowany.

"Polski Dreamliner" już na taśmie w fabryce Boeinga.

„Polski Dreamliner” już na taśmie w fabryce Boeinga (fot. Boeing).

Maszynę o numerze seryjnym LN61 oznaczono fabrycznym kodem ZA270.
Pierwszy polski Dreamliner zostanie wyposażony w silniki Rolls-Royce Trent 1000 z pakietem B, jego produkcja będzie też na bieżąco zmieniana w miarę wprowadzania przez Boeinga poprawek wynikłych z testów i usterek wykrytych w już kursujących Boeingach 787-8 (np. japońskie egzemplarze linii ANA).

Pekin zamiast Hanoi.

Tylko do końca marca maszyny LOT-u będą odbywać rejsy do portu Nôi Bài [VVNB] położonego około 45 km od Hanoi w Wietnamie. Według PLL LOT połączenie nie jest rentowne, gdyż nikłe jest zainteresowanie klasą biznes, na której przewoźnik mógłby zarabiać.

Boeing 767 Lotu obsługujący połączenia międzykontynentalne. (fot. Alan Ravenhurst).

Boeing 767 Lotu obsługujący połączenia międzykontynentalne (fot. Alan Ravenhurst).

Wierzę, że inne kierunki, jakie rozwiniemy w Azji będą bardziej atrakcyjne. Tokio-Narita chcemy otworzyć późną wiosną 2013, w kolejnych latach— Seul i Szanghaj albo Shenzen – mówi Marcin Piróg, prezes PLL LOT.

15 lutego PLL LOT ujawniły szczegóły nowego połączenia dalekiego zasięgu do Pekinu. Dzisiaj władze chińskie potwierdziły czasy lądowań i startów na pekińskim lotnisku. Od poniedziałku ruszamy ze sprzedażą biletów i kampanią informacyjną. Odlot pierwszego rejsu zaplanowany jest na 29 maja – mówi Marcin Piróg, prezes PLL LOT.

Loty na tej trasie będą odbywać się we wtorki, czwartki i niedziele. Start z Warszawy planuje się na godzinę 16:10, do Pekinu samolot doleci o 6:35. Z Chińskiej Republiki Ludowej nasze Boeingi 767 będą wracać w poniedziałki, środy i piątki – wylot o 8:45, lądowanie w Warszawie o 12:40.

„Upadła Wrona” na sprzedaż?

Boeing 767, który w listopadzie ubiegłego roku lądował bez podwozia może zostać sprzedany – wynika z informacji „Rzeczpospolitej”. Wcześniej PLL LOT obiecywał, że po trzymiesięcznej naprawie maszyna wróci do floty. Z nieoficjalnych informacji dziennika wynika jednak, że naprawa samolotu jest nieopłacalna, również z wizerunkowego punktu widzenia. Obecnie maszyna z numerami SP-LPC stoi z wymontowanymi silnikami pod hangarem naprawczym na placu AMS Lotniska Chopina.

Awaryjne lądowanie Boeinga 767 / SP-LPC (fot. Agnieszka Radziuk)

Awaryjne lądowanie Boeinga 767 / SP-LPC (fot. Agnieszka Radziuk).

Byłoby mi przykro, gdyby samolot nie wrócił do latania – mówi kpt. Tadeusz Wrona, który 1 listopada bezpiecznie sprowadził samolot na ziemię – za ewentualną naprawę zapłaciłby ubezpieczyciel.

Rzecznik LOT Leszek Chorzewski przyznaje, że firma otrzymała już od producenta ofertę naprawy samolotu, a obecnie trwają rozmowy z firmą leasingową i ubezpieczycielem. Rzecznik podkreśla, że maszyna wróci do floty, jeśli naprawa będzie opłacalna. Gdy koszt naprawy przekracza 70% wartości samolotu, oddaje się go na złom.

Według anonimowego informatora z PLL LOT „naprawa ma kosztować 30 mln dolarów. To nieopłacalne w sytuacji, gdy mają się zacząć dostawy boeingów 787 Dreamliner” – mówi. – „Z wizerunkowego punktu widzenia też lepiej nie wozić pasażerów samolotem, który lądował bez podwozia”.

Pilot zmarł za sterami.

W środę 15 lutego z warszawskiego Lotniska Chopina wystartował do Pragi ATR 42-500 Czeskich Linii Lotniczych CSA. Maszyna z numerem rejestracyjnym OK-KFN obsługiwała lot numer OK-777 z 46 pasażerami na pokładzie.

ATR czeskich linii CSA (fot. Alan Ravenhurst).

ATR czeskich linii CSA (fot. Alan Ravenhurst).

Podczas podejścia na lotnisko Ruzyne, na poziomie 1200 stóp 58-letni kapitan zasłabł. Stery przejął drugi pilot i natychmiast podjęto akcję reanimacyjną w kokpicie. Praga zezwoliła maszynie na pominięcie procedur lądowania i drugi pilot posadził samolot na pasie 31 kilka minut po 15:00. Mimo kontynuowania reanimacji na lotnisku kapitan zmarł.

Awaryjne lądowanie An-148 w Sankt Petersburgu.

Antonow An-148 rosyjskiej linii lotniczej Rossiya wystartował wczoraj z lotniska Berlin-Schonefeld, na pokładzie były 44 osoby, w tym 37 pasażerów. Na pasie startowym pozostały części lewego podwozia głównego rosyjskiej maszyny. Taką informację przekazali załodze samolotu polscy kontrolerzy ruchu powietrznego, zaalarmowani przez kontrolę z Berlina.

Antonow An-148 to regionalny dwusilnikowy odrzutowy samolot pasażerski produkowany seryjnie od 2009 roku na Ukrainie. Maszyna zabiera na pokład do 75 pasażerów, trafiła do komercyjnych lotów w połowie 2009 r. Rosyjscy użytkownicy otrzymali dotąd osiem takich maszyn, a ukraińscy trzy. Rossiya, która posiada sześć maszyn tego typu, jest największym użytkownikiem modelu An-148.

An-148 linii Rossija (fot. Ozdu).

An-148 linii Rossija (fot. Ozdu).

Samolot, obsługujący rejs FV242, musiał przez około godzinę krążyć w rejonie lotniska Pułkowo 2, by wypalić nadmiar paliwa. Lokalny dziennik „Fontanka” podaje, że podczas lądowania udało się wysunąć podwozie, choć w pogotowiu pozostawało siedemnaście wozów straży pożarnej.

Po starcie samolotu An-148 z Berlina znaleziono na drodze startowej fragment ogumienia. Ponieważ samolot wyleciał już z niemieckiej przestrzeni powietrznej, niemieccy kontrolerzy lotu zwrócili się z prośbą do polskich o przekazanie informacji pilotowi – wyjaśnił w rozmowie z Gazeta.pl rzecznik prasowy Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Grzegorz Hlebowicz. Dodał, że jest to standardowa procedura.

W marcu ubiegłego roku inny An-148, przewidziany do wyeksportowania do Birmy, rozpadł się w trakcie fabrycznego lotu próbnego. Przyczyną katastrofy było przekroczenie dopuszczalnej prędkości przy awaryjnym schodzeniu ku ziemi. Zginęło wtedy 6 osób, w tym dwóch Birmańczyków.

http://www.youtube.com/watch?v=OWFjhzUbplE&feature=player_embedded

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: