Spotting w Modlinie.

Relacja z modlińskiego lotniska – wskazówka dla spotterów.

Widok na lotnisko z opuszczonych bunkrów.

Widok na lotnisko z opuszczonych bunkrów.

Tym razem wędrowałem wokół czynnego już portu lotniczego w dzielnicy Nowego Dworu Mazowieckiego – Modlinie. Dojazd samochodem krajową siódemką, bądź autobusem ze stacji kolejowej w Modlinie.

Pod terminal łatwo dojechać, kierując się tablicami – choć raz zdarzyło się, że je zdjęto, by ponownie zamontować.

Jadąc 7mką skręcacie na wiadukcie w prawo, a potem w lewo – widać że wjazd prowadzi przez wyburzone betonowe ogrodzenie rodem z jednostki wojskowej.

Wieża kontroli lotów - jak się dobrze przyjrzeć, to zmontowano ją z trzech kontenerów i nadbudówki ;)

Wieża kontroli lotów – jak się dobrze przyjrzeć, to zmontowano ją z trzech kontenerów i nadbudówki 😉

Parking pod terminalem na razie jest bezpłatny, ale już niedługo, bo montowane są parkometry i bramki.

Terminal - ujęcie z parkingu.

Terminal – ujęcie z parkingu.

Idąc na lewą stronę budynku widać płytę postojową dla samolotów i sprzęt obsługi naziemnej.

Wejście do hali przylotów.

Wejście do hali przylotów.

Tam właśnie nocują cztery Airbusy Wizz Air, zdjęcia nocne ze statywem jak znalazł.

Widok z bunkra na samoloty lądujące na pasie 26.

Widok z bunkra na samoloty lądujące na pasie 26.

Nie ma jakichś włażących w kadr słupków, jedna latarnia też nie przeszkadza, bo zawsze można odejść kawałek w bok.

Stąd można fotografować hamowanie samolotu...

Stąd można fotografować hamowanie samolotu…

Minusem jest siatka płotu z drobnymi oczkami – większy obiektyw się nie przeciśnie, ale jak ktoś jedzie samochodem, to wrzucenie na tylne siedzenie małej drabiny to nie problem.

... jak i backtrack po pasie...

… jak i backtrack po pasie…

Płot obok terminala to dobre miejsce na robienie zdjęć rano i do południa – słońce za plecami.

... żeby zjechać w ścieżkę kołowania, samolot musi wrócić po pasie aż na wysokość wieży.

… żeby zjechać w ścieżkę kołowania, samolot musi wrócić po pasie aż na wysokość wieży.

Po prawej stronie budynku terminala też można robić zdjęcia, ale też przyda się drabina, bo widoczną tam płytę postojową odgradza druga siatka, zasłaniająca samolot.

Być może to niedopatrzenie w projekcie, bądź brak funduszy?

Być może to niedopatrzenie w projekcie, bądź brak funduszy?

Wieczorem, koło 17-18tej, słońce jest już po drugiej stronie lotniska i robienie zdjęć spod terminala mija się z celem…

Samolot zawracający po pasie, a w tle płyta postojowa.

Samolot zawracający po pasie, a w tle płyta postojowa.

Wtedy można dojechać do opuszczonych bunkrów pod lasem – jadąc na Modlin mijacie zjazd na lotnisko i wjeżdżacie w piaszczystą dróżkę prowadzącą na cmentarz – leży on pod ścieżką podejścia na pas 26 – stąd można robić dobre zdjęcia samolotów w powietrzu.

Pod ścieżką podejścia, widok z drogi obok cmentarza.

Pod ścieżką podejścia, widok z drogi obok cmentarza.

Jadąc dalej dróżką, obok płotu znajdziecie asfaltowy fragment, który zaprowadzi was do bunkrów.

Maszyna po zawróceniu kołuje pod terminal.

Maszyna po zawróceniu kołuje pod terminal.

Ja wszedłem na ostatni bunkier i z niego widać lotnisko jak na dłoni.

Terminal - widok z parkingu.

Terminal – widok z parkingu.

Wzniesienie pozwala na robienie zdjęć ponad płotem lotniska, a znajduje się prawie na wprost od terminala i płyty postojowej.

Obiektyw 70-300 to minimum na zdjęcia z bunkrów.

Obiektyw 70-300 to minimum na zdjęcia z bunkrów.

Późnym popołudniem można stąd fotografować starty i lądowania, słońce jest za plecami i ładnie oświetla całość.

Widok spod bramy nr 6...

Widok spod bramy nr 6…

Dla lubiących zbliżenia jest ciekawe miejsce obok progu pasa 26 – brama numer 6.

... znakomity widok na wjazd na próg pasa 26.

… znakomity widok na wjazd na próg pasa 26.

Tutaj samoloty kołują spod terminala, wjeżdżają na pas i można je chwycić w wielu ujęciach.

Spod bramy można uchwycić skręcającą maszynę w wielu ujęciach.

Spod bramy można uchwycić skręcającą maszynę w wielu ujęciach.

Dojechać pod bramę można skręcając z asfaltówki prowadzącej do bunkrów.

Samolot na progu pasa 26.

Samolot na progu pasa 26.

Uwaga na rowerzystów i szalejących na motorach – asfaltówka jest wąska, żeby samochody mogły się minąć trzeba wjechać w wysoką i zasłaniającą widoczność trawę na poboczu, albo czekać na kilku poszerzeniach drogi.

Po lewej stronie budynku.

Po lewej stronie budynku.

Stąd również można uchwycić backtrack.

Stąd również można uchwycić backtrack.

Terminal lotniska.

Terminal lotniska.

Kilka słów o godzinach lądowań o startów – bierzcie poprawkę na opóźnienia odlotów, a także na przybywające wcześniej przyloty.

Widok z bunkrów - wypychanie do kołowania.

Widok z bunkrów – wypychanie do kołowania.

Starty widać jak na dłoni.

Starty widać jak na dłoni.

Podobnie moment oderwania się od pasa.

Podobnie moment oderwania się od pasa.

... i okazja na ujęcie maszyny w powietrzu.

… i okazja na ujęcie maszyny w powietrzu.

Obserwowałem wczoraj ruch i porównując do rozkładu – odloty są opóźnione o 15, 25 minut a przyloty jakieś 20 minut przed czasem siedzą już na pasie.

Wejście do hali odlotów.

Wejście do hali odlotów.

Placyk po prawej strony budynku, uwaga na dwie ogromne kałuże pod płotem!

Placyk po prawej strony budynku, uwaga na dwie ogromne kałuże pod płotem!

Z tego miejsca oglądając się w prawo, mamy widok na płytę postojową.

Z tego miejsca oglądając się w prawo, mamy widok na płytę postojową.

Okazja do poobserwowania boardingu i obsługi naziemnej samolotu.

Okazja do poobserwowania boardingu i obsługi naziemnej samolotu.

Rozkład WizzAir:

http://dl.dropbox.com/u/18192140/rozk%C5%82ad%20wizz1.pdf

Rozkład Ryanair:

http://dl.dropbox.com/u/18192140/rozk%C5%82ad%20Ryan2.pdf
Słońce zachodzi, koniec zdjęć!

Słońce zachodzi, koniec zdjęć!

Alan Ravenhurst (www.epwa.pl)


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: