Konferencja OLT Express w Warszawie

Jarosław Frankowski, Dyrektor Projektu Linii Lotniczych OLT Express na dzisiejszej konferencji prasowej ogłosił dotychczasowe wyniki przewoźnika, oraz poinformował o cięciach we flocie i siatce połączeń. Zapowiedział też nieznaczną podwyżkę cen biletów i ograniczenie ilości promocyjnych foteli.

alt


Sześć operujących w kraju samolotów ATR zostanie sprzedane – to suma około 8 milionów PLN, zysk pokryje koszty utrzymania Airbusów. Piloci i załogi kabinowe ATRów są już szkolone na inny samolot w ramach rekrutacji wewnętrznej. ATRy przestaną latać 10 sierpnia 2012 roku. Przewiezienie jednego pasażera Airbusem na trasie krajowej kosztuje 55 – 60 dolarów. Ten sam przelot ATR-em to już koszt 150 dolarów.

alt


Ograniczona zostanie również ilość miejsc z promocyjnymi cenami biletów – z dotychczasowych 50% tańszych foteli liczba ta spadnie do 35%. Zapytany o sens dotowania biletów Prezes odpowiedział, że aż tak mocno przewoźnik tego nie odczuwa, choć zakładano przychód z fotela rzędu 172-176 PLN. Na dzień dzisiejszy jest to jednak suma 148-156 PLN, a by utrzymać się na rynku do końca roku liniom OLT Express brakuje 600 000 Euro.

alt

alt

Niższe od zakładanych zysków nie są spowodowane tylko cenami biletów, współpracujący z OLT Express kooperanci – lotniska, firmy handlingowe czy cateringowe nie są w stanie obniżyć cen usług do poziomu oczekiwanego przez linię. Dlatego też postanowiono rozwinąć OLT Caffe, własnego dostawcę cateringu do samolotów, usługa oferowana przez LOT Catering jest dla przewoźnika nieopłacalna i wkrótce z niej zrezygnuje. Zmianie uległy też plany dotyczące wypożyczalni samochodów – OLT Express zleci tę usługę firmie zewnętrznej, a zakupione już auta, które stoją obecnie na parkingu gdańskiego lotniska – zostaną odsprzedane.

alt

Zapytaliśmy Prezesa, czy myślał o przeniesieniu operacji na Modlin. Przez 10 minut, ale nie – odparł i wyjaśnił, że prócz ruchu turystycznego OLT Express odnotowuje spory udział klienta biznesowego, którego loty z / na EPMO raczej nie interesują. OLT Express wytnie z siatki najmniej rentowne kierunki, część z nich zostanie zredukowana w ilości dziennych połączeń i linia skupi się na rentownych i najbardziej obłożonych połączeniach krajowych, w planach jest też rozbudowa siatki zagranicznej.

alt

Celem firmy na najbliższe miesiące jest zbilansowanie kosztów na Airbusach, oraz redukowanie strat spowodowanych mniejszym w sezonie wakacyjnym ruchem biznesowym. Lesorzy OLT Express rozłożyli płatności na dwa lata, co świadczy o zaufaniu do głównego inwestora – Amber Gold i rentowności linii w długofalowych prognozach. Prezes Frankowski oświadczył jednak, że OLT Express w przyszłości mógłby nie być finansowany przez Amber Gold, a jego rentowną linię opartą na flocie Airbusów miałby przejąć „duży lotniczy gracz na europejskim niebie”.

alt

Wyniki za kwiecień – czerwiec 2012 r.

• Przewiezionych ponad 320 000 pasażerów
• Średni SF 70% (w czerwcu już 75%)
• 76% udziału rynkowego w ruchu lotniczym krajowym w czerwcu

alt

Siatka krajowa OLT Express od 11 sierpnia 2012 roku:

• Skasowanie połączeń realizowanych w oparciu o flotę ATR’ów: BZG-KRK-BZG, GDN-LCJ-GDN, GDN-POZ-GDN, GDN-SZZ-GDN, KRK-POZ-KRK, KRK-SZZ-KRK, KRK-WRO-KRK, KTW-POZ-KTW, KTW-RZE-KTW, KTW-SZZ-KTW, LCJ-WRO-LCJ, POZ-SZZ-POZ, POZ-WAW-POZ, POZ-WRO-POZ
• Zmiany rozkładu na połączeniach GDN-KTW-GDN i GDN-WRO-GDN w sezonie letnim (skasowanie po jednym łańcuchu dziennie i zmiana oferowania na A320 na drugim)
• Zmiana rozkładu na połączeniu RZE-WAW-RZE (ograniczenie operacji do dni 1, 3, 5, 7 przy zmianie typu na A320)

Tekst: Alan Ravenhurst.

Zdjęcia: Alan Ravenhurst, materiały prasowe OLT Express.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: