Test nowych zasad dotyczących bagażu podręcznego w Wizz Air

Wizz Air, największa niesko-kosztowa i nisko-taryfowa linia lotnicza w Europie Środkowo-Wschodniej, rozpoczęła test nowej procedury obsługi bagażu podręcznego od 1 sierpnia 2012 na trasie z Katowic do Londyn-Luton. Test będzie prowadzony przez miesiąc lub do czasu, kiedy zostaną uzyskane jednoznaczne wyniki, jednak już pierwsze opinie są obiecujące.

 

Wśród pasażerów, którzy dokonali rezerwacji po ogłoszeniu z 9 lipca, 10% dodatkowo wykupiło duży bagaż podręczny przez Internet na stronie wizzair.com za 10€. Zdecydowanie niewielka liczba pasażerów przybyła na lotnisko bez uiszczenia dodatkowej opłaty na wizzair.com za duży bagaż podręczny i musiała zapłacić wyższą cenę na miejscu. Ci, którzy zapłacili za duży bagaż podręczny skorzystali z pierwszeństwa wejścia na pokład, przed pasażerami z małym bagażem podręcznym oraz dodatkowo nie zaobserwowano problemów z umieszczaniem większego bagażu w schowku nad siedzeniami. Dzięki temu od 1 dnia sierpnia nie było opóźnień z powodu konieczności przeładowania zbyt ciężkich bagaży podręcznych.

alt

Uzyskane dotychczas wyniki pokazują, że pasażerowie wyraźnie wolą podróżować z lekkim bagażem, wolnym od dodatkowych opłat, co nie tylko pozwala im zaoszczędzić pieniądze, ale również wpływa na mniejsze zużycie paliwa i tym samym przynosi oszczędności dla linii lotniczej.


Pasażerowie Wizz Air na próbnej trasie mają możliwość wyboru, który typ bagażu wnieść na pokład. Bez względu na ich wybór, wszyscy pasażerowie korzystają ze sprawniejszego systemu wchodzenia na pokład i zawsze niskich taryf Wizz Air. Jednocześnie zachęcamy pasażerów do zakupu dużego bagażu podręcznego przez Internet za 10€, ponieważ w sytuacji, gdy torba nie spełni wymogów, co do wagi i wymiarów, będziemy egzekwować od pasażerów wyższą opłatę na lotnisku. W świetle pozytywnych opinii, które otrzymaliśmy w pierwszych dniach testu, już rozpoczęliśmy rozważać rozszerzenie nowych zasad dotyczących bagażu podręcznego na wszystkie nasze trasy 
– powiedział Daniel De Carvalho, Corporate Communications Manager w Wizz Air.

Źródło: Wizz Air.

Zdjęcia: Alan Ravenhurst.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: