Wadliwa partia przekładni w silnikach Rolls-Royce Trent 1000.

Inżynierowie Rolls-Royce opracowali procedurę naprawy, która rozwiązuje problem dotkniętych korozją przekładni w silnikach RR Trent 1000, napędzających Boeingi 787 Dreamliner.

Pod koniec lipca japoński All Nippon Airways uziemił z powodu usterek pięć swoich Dreamlinerów, mechanicy wymienili w nich 7 z 10 silników. Korozję spowodowały błędy w obróbce powierzchniowej, powstałe po zmianie procesu produkcyjnego, wada dotyczy tylko jednej konkretnej partii przekładni.

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) w swej wcześniejszej dyrektywie nakazała wymianę przekładni, winiąc za usterki silników korozję na kole talerzowym. W zeszłym tygodniu dyrektywę zniesiono, gdyż opracowano procedurę „korygującą stan niebezpieczny” a naprawione przekładnie są według Agencji „uprawnione do instalacji”.

Źródło: www.flightglobal.com

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: