ANA koryguje zamówienie na Dreamlinery

W związku z rozwojem siatki połączeń międzynarodowych japońskie linie lotnicze All Nippon Airways korygują zamówienie na Boeingi 787 w wersjach -8 i -9. Cztery modele -8 zostaną zamienione na większą wersję -9, przewoźnik zamówił też dodatkowe jedenaście maszyn 787-9.

Boeing 787 All Nippon Airways (fot. www.ana.co.jp).

Boeing 787 All Nippon Airways (fot. http://www.ana.co.jp).

Japońskie linie lotnicze All Nippon Airways (ANA) skorygowały zamówienie na Boeingi 787. Linia miała odebrać w przyszłym roku cztery egzemplarze Dreamlinera w wersji 787-8, lecz zostaną one zastąpione większą wersją samolotu -9. Pozwoli to przewoźnikowi na większą elastyczność przy rozszerzaniu swojej siatki połączeń międzynarodowych. Zmianie uległa też całkowita liczba zamówionych w Boeingu maszyn 787 w obu wersjach – z 55 wzrosła ona do 66 (36 samolotów 787-8 i 30 egzemplarzy 787-9). Jedenaście dodatkowych Boeingów 787-9 japoński przewoźnik odbierze w latach 2018 i 2021. Do dzisiaj koncern dostarczył japońskiemu przewoźnikowi trzynaście Dreamlinerów w podstawowej wersji.

Jak podaje All Nippon Airways w swoim komunikacie, zmiany w zamówieniu wynikają z planów stopniowej wymiany floty Boeingów 767 i 777-200 na nowoczesne 787-8 i -9. Wydajność paliwowa obu modeli jest podobna, lecz większa ilość foteli w 787-9 pozwoli opłacalnie rozwijać siatkę krajowych i międzynarodowych tras. W podstawowej wersji 787-8 przewidziano trzyklasową konfigurację z 250 fotelami, zaś w wersji 787-9 można zamontować nawet do 290 foteli.

Obecnie ANA używa Dremlinerów na ośmiu połączeniach krajowych i na trasie Tokio-Haneda – Frankfurt. Zgodnie z zapowiedziami rozwoju siatki międzynarodowej w styczniu przyszłego roku zostanie uruchomione nowe połączenie z Tokio-Narita do San Jose w Kalifornii. Dreamlinery zastąpią również samoloty obsługujące obecnie połączenia Tokio-Narita – Seattle (od 1 października 2012 roku) i Tokio-Haneda – Pekin (od 28 października).

All Nippon Airways jest dziewiątą co do wielkości linią lotniczą na świecie, flota jej 232 samolotów lata na 77 krajowych i międzynarodowych lotnisk w sieci 168 tras. ANA zatrudnia 33 000 pracowników i wykonuje około 1000 lotów dziennie. We wrześniu 2011 roku przewoźnik jako pierwsza linia lotnicza na świecie odebrał Boeinga 787, 26 października 2011 roku maszyna ta odbyła pierwszy na świecie komercyjny lot z pasażerami na czarterowej trasie Tokio-Narita – Hongkong.

Alan Ravenhurst.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: