Ekologiczne latanie w airberlin

Linia airberlin kontynuuje program „Ekologiczne latanie”, przewoźnik prowadzi obecnie szkolenie dla pilotów, na którym poznają oni metody pozwalające na zmniejszenie ilości spalanego przez samolot paliwa, co jednocześnie obniży koszty i emisję szkodliwych substancji. W szkoleniu bierze udział 60 pilotów, którzy zostaną trenerami redukcji zużycia paliwa. Zdobytą wiedzę przekażą oni pozostałym pilotom linii airberlin.

Niemiecka linia airberlin zamierza w przyszłości kontynuować zmniejszanie ilości zużycia paliwa w ramach swojego programu „Ekologiczne latanie”. Opracowała właśnie specjalny cykl treningów dla 60 pilotów airberlin, których chce wykształcić na tzw. fuel coaches – trenerów specjalizujących się w redukcji zużycia paliwa. Przyszli trenerzy podczas kursu nauczą się, jak można zaoszczędzić paliwo, latając ekologicznie i wydajnie. Nie chodzi tu wcale o tankowanie mniejszej ilości paliwa, lecz o jego efektywniejsze zużycie.

Istnieje wiele możliwości i sytuacji, w których można zaoszczędzić paliwo – zarówno w czasie lotu, jak i na ziemi przed startem, czy po wylądowaniu. Gdy główne silniki samolotu nie pracują i nie zasilają go w energię elektryczną, pilot może korzystać z prądu naziemnego (GPU), nie korzystając z turbiny pomocniczej na ogonie maszyny (APU). Kolejnym sposobem jest stałe opadanie samolotu podczas podchodzenia do lądowania, warto też wspomnieć o metodzie single engine taxi, kiedy po zjechaniu z pasa startowego po wylądowaniu maszyna kołuje pod terminal bądź na parking z włączonym tylko jednym silnikiem.

Po ukończeniu kursu 60 pilotów airberlin przekaże zdobytą wiedzę innym pilotom w czasie lotów treningowych. Udział w tych lotach może wziąć każdy pilot, który ukończy internetowy kurs zawierający podstawy teoretyczne. 

Szkolenie trenerów redukcji zużycia paliwa jest istotnym elementem programu linii airberlin „Ekologiczne latanie”. Program ten powstał w celu zmniejszenia emisji szkodliwych substancji, oraz by zredukować ilość zużywanego paliwa. Linia airberlin już na 2012 rok wyznaczyła sobie cel zmniejszenia zużycia paliwa do 3,4 litra na 100 pasażerokilometrów (PKM), a już dzisiaj uzyskała wynik 3,5 litra na 100 PKM. Dzieki temu, oraz średniej wieku maszyn wynoszącej 5 lat, airberlin jest jedną z najnowocześniejszych, najwydajniejszych i najmłodszych linii lotniczych w Europie.

Alan Ravenhurst.


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: