Koniec B707 w służbie Pan Am

32 lata temu – 3 stycznia 1981 roku amerykańskie linie Pan Am wycofały z floty swoje Boeingi 707. Ten wąskokadłubowy, czterosilnikowy samolot dalekiego zasięgu pełnił służbę w liniach lotniczych na całym świecie od 1958 roku. Ekonomiczność w eksploatacji spowodowana zasięgiem, prędkością przelotową i liczbą miejsc pasażerskich przyczyniła się do dużego sukcesu komercyjnego samolotu. Model 707 podłożył solidne podstawy pod wieloletnią dominację Boeinga na rynku producentów maszyn pasażerskich.

Przy ogromnym ryzyku finansowym Boeing zdecydował się na wykorzystanie potencjału jaki stwarzały silniki odrzutowe w lotnictwie komercyjnym. Koncern chciał stworzyć maszynę, która byłaby powietrznym tankowcem dla armii, a jednocześnie byłaby łatwa do zaadoptowania na samolot pasażerski. 16 czerwca 1954 roku propotyp samolotu 367 Dash 80 odbył swój pierwszy lot, a Siły Powietrzne USA będąc pod wrażeniem nowej konstrukcji zamówiły jego wersję z nieco poszerzonym kadłubem.

Czytaj więcej na stronie EPWA.pl

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: