Lot testowy pierwszego Boeinga 787-9 Dreamliner

Dreamliner 787-9 wzbił się po raz pierwszy w przestworza 17 września, rozpoczynając tym samym kompleksowy program lotów testowych prowadzący do certyfikacji i rozpoczęcia dostaw w połowie 2014 roku. Najnowszy samolot z rodziny wydajnych maszyn 787 w charakterystycznym nowym malowaniu Boeinga, odbył lot trwający 5 godzin i 16 minut, startując o godzinie 11:02 czasu lokalnego z lotniska Paine Field w Everett w stanie Waszyngton i lądując o godzinie 16:18 na lotnisku Boeinga w Seattle.

alt

– Dzisiejszy pierwszy lot jest bardzo ważnym wydarzeniem dla naszego zespołu oraz partnerów – powiedział Ray Conner, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes. – Jesteśmy niezwykle dumni, że nasi klienci będą latać 787-9 i z niecierpliwością czekamy na dostawę pierwszego samolotu dla Air New Zealand w przyszłym roku.

alt

Podczas dzisiejszego lotu starszy pilot projektu 787-9 Mike Bryan oraz główny pilot programu 787 Randy Neville polecieli w kierunku północnym osiągając wysokość 20 400 stóp (6 218 metrów) i prędkość 250 węzłów, czyli około 288 mil (463 km) na godzinę – parametry typowe dla pierwszego lotu. Podczas gdy piloci Bryan i Neville testowali systemy i strukturę samolotu, urządzenia zamontowane na pokładzie przesyłały w czasie rzeczywistym dane do zespołu testowego w Seattle.

 alt

– Poszło bardzo dobrze i tym lotem dużo osiągnęliśmy – powiedział Mike Bryan. – 787-9 to świetny odrzutowiec. Chcieliśmy nim lecieć jak najdłużej.

alt

Do pierwszego Dreamlinera 787-9 napędzanego przez dwa silniki Rolls-Royce Trent 1000, dołączą wkrótce dwie kolejne maszyny, z których jedna będzie wyposażona w silniki General Electric GEnx. Samoloty te są w końcowej fazie montażu w fabryce Boeinga w Everett. W ciągu najbliższych miesięcy flota nowych Dreamlinerów 787-9 zostanie poddana wielu testom w różnych warunkach w celu potwierdzenia ich bezpieczeństwa i niezawodności.

alt

Dreamliner 787-9 będzie uzupełniać i rozszerzać gamę samolotów 787, dając liniom lotniczym możliwość zwiększenia liczby pasażerów na trasach utworzonych dla 787-8. Z kadłubem przedłużonym o 20 stóp (6 metrów) w porównaniu do 787-8, 787-9 będzie mógł przewozić 40 dodatkowych pasażerów na dystansie dłuższym o 300 mil morskich (555 km), zużywając o 20 procent mniej paliwa i emitując przy tym 20 procent mniej zanieczyszczeń niż samoloty podobnej wielkości. Nowy Boeing 787-9 wykorzystuje wizjonerski projekt 787-8, oferując pasażerom udogodnienia takie jak duże przyciemniane okna, większe schowki na bagaż podręczny, nowoczesne oświetlenie LED, większą wilgotność i wyższe ciśnienie w kabinie, czystsze powietrze oraz spokojniejszy lot.

alt

Prace Boeinga nad dostarczeniem nowego 787-9 dla Air New Zealand idą zgodnie z planem. Dwudziestu pięciu klientów z całego świata zamówiło 388 samolotów 787-9, co stanowi 40 procent wszystkich zamówionych 787.

Źródło: Boeing

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: